assalamualaikum!
bulan 10 ni bulan paaaaaaaaaaaaaling busy la jugakk.
final exam la kununnnn.
masa hari first exam lagi aku dah tak dtg sekolah.
disebabkan masalahhhh teknikal, sangat.
 sakit perut. dah saluuu sangat dah aku kene.
mane taknyeee, pemakanan tak jage.
tengok badan dah tahu, kahkah.
first exam hari Khamis,
pastu, esoknye, hari Jumaat, bertaluuu-taluuu gak soklann yang datang menerjahh.
aku rase mcm nak tampal je testpad kat depan n belakang,
"semalam aku tak datang sebab sakit perut, berak2 ciri birit. SAKIT SANGAT"
kahkah, senang sikit. 


ekcelli bukan tuuu yang aku nak cakap.
senanyee aku nak cite pasal arwah Yasmin J Hunwick.
kalau tak salah aku eja dia mcm tu la lebeh kurang.
ko tanye je lebai google, banyak sangat aihh jawapan dy bg.

tadi, aku saje je ler bukak acc fb mueh, saje je. 
pastu, ade 1 page tu cite psl arwah tu.
senanye, aku da thu lame da psl kematian arwah ni.
cuma tadi aku  terjumpa page tu. saje aku click.
pastu, click punye click, mcm2 la blog tulis psl arwah.
kalo kat pesbuk, ko search je
"TERRITORY YASMIN J HUNWICK"
kat situ ko leh dpt tahu mcm2 pasal arwah.
ramai blogger tulis psl arwah.
and satu2nye blog arwah yang dulunye dikendalikan oleh arwah sendiri,
tapi lepas pemergian arwah,
ibu dy, aunty Saz yang handle sumeeeenye dalam blog tu.
search: http://misschronicz.blogspot.com/
the one and only blog yang handled oleh ibu dy  sendiri.
memang seriouslyyyyy, aku bce sedeh dowwwwwwwwwh.
menangis gak aa bile bace.
tp arwah untung gak, sebelum meninggal, dpt gak petande sikit2 Allah bagi.
maybe, belah belakang yg kite taktahu, dy dah prepare mcm2 nak hadap Ilahi.
korang search jelaaa pasal arwah. google je. aku nak tulis panjang2, takut cerite tak betul en.
bile kenang pasal arwah, aku tepikir gak en, pasal mati.
takut gak dengo.
jangan kate dengo, belum tahu lagi sape yug da rase tu.
dah rase????haaaaaaa????
uuuuuuuuuuu~
hehe. saje je.
dari blog2 yg aku bace, dorang ckp, arwah ni happy go lucky orangnye, pandai, peramah, cantik dok. series, aku kalo lelaki pun akuuuu tertarik dgn dy ni. cantik  menarik tertarik ko memang dabombbbb punyee.
maklumlaa, arwah ni mixed blood. pan-asian gitu laa.
cantik, serious aku tak bohonggg.

bile aku pk balek, bile lak mase aku nak ngadap ilahi?
maybe, esok, luse, tulat, tak pun jap g lepas aku tulis entry ni?
allahualam.
kalo aku g pun, amanah dah aku bagi kat 3org bestfriend.
kahkah.
tu aa masalah dia, aku bagi tahu kat sorang besfren ni, dia bagitahu  kat besfren lagi sorang ni pulak.
 dah aku yang bengang. takpelaa yang penting, aku da bagitahu segalagalanyaaa.

senanye, aku punye tujuan kenalkenalan dengan sorang mamat ni,
senanye, nak ajak dy buat baik. tak, bukan aku kata aku ni dah paling terbaik, kunun nak ajak orang buat baik. tapi tu aa masalah dy, macam2 masalah datang.
ade je syaitonnn ngasot buat jahat.
jahannam ko syaitonnnn~
ko nampak tak entry lari tajok? kihkih.

okay-okay.
kat sini, aku nak ckp.
semue org akan dan pasti menghadap kematian.
pasti :)
cume tarikh mase hari tu kite, takde sorang pun yang tahu kecuali, Allah swt.
aku pk2 gak, cukup ke bekalan amalan yang aku nak bawak ke akhirat, memandangkan aku kat dunie yang fana ni tak berapa nak baik, tak alim, solat pun kosong kosong lagi.
buat kebaikan tak seberape, hmm tapi tah lah.
tu aa, kite kene ade usehe nak jadi baik, 
pernah gak usehe nak ke arah kebaikan tu,
tapi ...........

ko, aku harap kite leh same2 jadi baik.
ajal maut kat tanga tuhan. tah2 kite tengah enjoy2, ketawe terbahak-bahak, 
gelak sakan tak ingat dunie, race2 motor, tetibe Allah tarik nyawa ko. race motor?........ saje je kaitkan.......
sempat ngucap ke tak, kite pun taktahukan?
tapi, mudah mudahan Allah senangkan sumenye :)
amin, insyaAllah.

Al-Fatihah untuk Arwah Yasmin, semoga awak tenang disana :')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan